Soja i soczewica - Edukacja domowa dla każdego

Przejdź do treści

Menu główne:

Zdrowie
Jedzenie... jak się okazuje - jest ważne!
Moje dzieci zupełnie inaczej funkcjonują po zjedzeniu pełnowartościowego obiadu (treningi, nauka, zabawa), niż... bez niego.

    I znowu wychodzi, że Kubuś Puchatek miał rację: życie jest proste :-)
    Mając alergika w domu szybko musiałam nauczyć się zdrowo gotować.
- Interesują mnie zdrowe posiłki, kwestia waszych kubków smakowych ma mniejsze znaczenie - zastrzegałam się.

    Tymczasem po naszych górskich wakacjach, kiedy w wielu miejscach jadaliśmy, zazwyczaj wartościowo i smacznie Mikołaj podniósł poprzeczkę:
- Mamo, a gdyby od września, kiedy już kiedyś tam wrócimy z wakacji, nauczylibyśmy się gotować ... ZDROWO I SMACZNIE?
   I przejął w dużej części gotowanie obiadów. Stałam się asystentem do spraw żywienia, co wcale mi nie przeszkadza - wykonuję polecenia dziecka, a w efekcie cała rodzina dostaje zdrowy i SMACZNY obiad.
   Kiedy jest dyżur Kuby to również jest radość dla kubków smakowych... Jak mi z tym dobrze, że moje dzieci gotują lepiej, niż ja!  

A ponieważ Mikołaj wyraził chęć zrezygnowania z białka zwierzęcego, powoli wdrażamy się w przepisy pełne soczewicy (gęsta zupa soczewicowa to cały obiad niemal), soi (kotlety sojowe - jeszcze mocno do dopracowania), ciecierzycy (humus jest ok, już wychodzi) i innych zdrowych produktów.

Ostatnio moim jesiennym hitem jest potrawka z dyni Muskat.
Jest naprawdę pyszna - poniżej zamieszczam zwięzły przepis dla chętnych
Do potrawki:
- Dynia (ostatnio preferuję odmianę Muskat - ma piękny kolor i dobrze się obiera, smakuje nawet na surowo)
- Cebula
- Marchewka
- Inne warzywa dowolnie
- Przyprawy
- Śmietanka 30%

Cebulę zeszkić na oliwie, dodać dynię pokrojoną w grubą kostkę, talarki z marchewki i inne warzywa wedle życzenia. Doprawić (u mnie: pieprz, zioła prowansalskie, imbir, curry i kurkuma - wszystko w dużej ilości).
Jak dynia będzie miękka (ale nie rozgotowana) dodać śmietankę, zamieszać.
Podawać z dowolną kaszą, makaronem, ryżem (szczególnie dobrze się komponuje z czarnym lub czerwonym) i dowolna surówką. Pycha!
Foto: Public Domain CC0 by pixabay.com
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego